Det här är bara så jäkla bra, och det skriver jag fullt medveten om att jag snart blir permanent medlem i Aftonbladets mobila hyllningskör. Men faktum kvarstår, sociala länkar borde vara högsta prioritet för alla mobilsajtsägare. I maj så skrev jag bland annat så här i ämnet:
“…blir det också tydligt hur få tidningar som faktiskt samspelar med den mobila webben i övrigt. Man behöver tillexempel inte läsa många undersökningar om användarnas beteende för att inse att sociala nätverk och mejlande är en mycket viktig del i mobilt internetanvändande. Ändå saknar i princip alla sajter möjlighet att dela artiklar via Facebook, Twitter, mejl eller SMS. Att läsaren befinner sig i en miljö där det är besvärligt eller ibland omöjligt att klippa och klistra, krångligt att knappa in långa url:er och svårt att hoppa mellan olika fönster gör knappast förutsättningarna sämre för sociala länkar.”
Så hatten av Aftonbladet, men borde det inte stå “Dela på Facebook”?
En trackback
[…] som integrerat sina mobila sajter med den mobila delen av den sociala webben. Jag har tidigare applåderat Aftonbladets Facebookknapp som sedan dess komplementerats med en Twittervariant. Men så mycket mer spännande än så är det […]